Fitness

Asker Tennis har ansatt en fystrener, Philip Quilter, som trener våre konkurransespillere i styrketrening og skadeforebyggende trening. Han kommer også være tilgjengelig for PT-timer og gruppetimer.

For å booke en PT-time, ta kontakt med Philip på mobil: 98 54 55 99 eller på mail: pquilterpt@gmail.com

Her under finner dere litt info og eksempel på de ulike programmene som vi tilbyr gjennom Philip. Ta kontakt på tennis@askertennis.no dersom du har noen spørsmål.

Bootcamp

På denne timen får du trent hele kroppen, med fokus på å forbedre din styrke og utholdenhet på banen og i hverdagen.

Hver økt vil være effektiv og du vil få en variert og intensiv treningsøkt på 20-25 minutter. Du vil lære oppvarmingsøvelser og uttøyningsøvelser som hjelper deg med å forbedre fleksibiliteten på viktige områder.

Man jobber mellom 30-60 sekunder per øvelse med hvileperioder på 15-30 sekunder for å holde pulsen oppe.

Fordeler med Bootcamp:

  • Økt styrke
  • Forbedret utholdenhet
  • Bedre fleksibilitet
  • Økt forståelse av de grunnleggende øvelsene

 

Basic Kettlebells

Å bruke kettlebells er en av mest effektive og funksjonelle treningsformene fordi man kan kombinere styrke og cardio gjennom mange av øvelsene på en effektiv måte.

Fordeler med denne timen:

  • Bedre holdning
  • Forbedret styrke og utholdenhet
  • God tid på teknikk og plasseffektive øvelser

Stretching and mobility (uttøyning og fleksibilitet)

Forbedre fleksibiliteten din gjennom uttøyning og øvelser som har en fordel for deg på tennisbanen. Vi vil fokusere på nøkkelområdene; ankler, hofter, rygg og skuldre for å forbedre holdningen og redusere eventuelle smerter.

Fordeler med denne timen

  • Forbedret holdning
  • Økt fleksibilitet
  • Redusert sannsynlighet for skader

For individuelt treningsprogram – kontakt Philip direkte for en PT time

Telefon 985 45 599 eller mail pquilterpt@gmail.com

Basic Lifts

I denne timen vil vi se nærmere på de grunnleggende øvelsene du kan bruke på trimrommet, og i tillegg bruke Barebells og Dumbbells. Øvelsene du lærer her kan du bruke til å forbedre din styrke, kraft og til og med utholdenhet! Eksempler på noen av øvelsene vi bruker er squats, deadlifts, benkpress og «militærpress».

Fordeler med denne timen

  • Økt forståelse av de grunnleggende øvelsene
  • Bedre teknikk på de grunnleggende øvelsene
  • Bidrar til å variere din nåværende treningsrutine

Treningsprogram

I løpet av denne timen diskuterer vi hvordan du kan lage ditt eget treningsprogram, basert på dine behov. I tillegg til å lage et treningsprogram basert på dine behov, lærer man hvordan man kan bygge opp programmet med et varierende system, slik at du aldri vil kjede deg.

I løpet av denne timen vil vi se på

  • Hva du foretrekker og ikke foretrekker
  • Hvordan du beveger deg, og hvordan vi evt kan forbedre dette
  • Teknikk på de grunnleggende øvelsene
  • Hvordan sette sammen øvelser til et variert program