Fitness

Asker Tennis har ansatt en fystrener, Philip Quilter, som trener våre konkurransespiller i styrketrening og skadeforebyggende trening. Han kommer også vara tilgjengelig for PT timer og gruppe timer.

For å booke en PT time, ta kontakt med Philip på mobil: 98 54 55 99 eller på mail: pquilterpt@gmail.com

Vi kommer til å ha faste 45 min timer mandager-torsdager kl 17.15-18 (torsdager er tiden kl 18.15-19) med ulike tema de ulike dagene. Tilbudspris resten av 2018: 100,- per tilfelle (150,- for kettlebell kurset), som må betales ved oppmøte i resepsjonen. Påmelding skjer gjennom SPOND. Gå til denne linken (https://group.spond.com/WXMIA) og bli medlem i gruppen. Det er gratis å oprette en bruker på SPOND, men det er ikke nødvendig dersom man ikke vil. De som er brukere og har appen på telefonen, kommer raskere få beskjed om nye klasser som blir satt opp. Ettersom det er begrenset med plasser, kan det vara en stor fordel. Det er begrenset antall plasser, maks 8 deltagere på boot camp og stretching mobility, og 4 på kettlebell. Man kan også sende en mail til tennis@askertennis.no så kan vi legge dere inn og dere trenger da ikke laste ned appen eller skapa en bruker på spond (men vi anbefaler alle å laste ned appen og lage en bruker da det blir mye enklere for alle).

HELE UKE 44 ER DET GRATIS Å VARA MED!
Mandager og onsdager: Boot camp
Tirsdager: Kettlebell
Torsdager: Stretching & mobility

Her under finner dere litt info om de ulike programmet som vi tilbyr. Ta kontakt på tennis@askertennis.no dersom du har noen spørsmål.

 

Bootcamp

På denne timen får du trent hele kroppen, med fokus på å forbedre din styrke og utholdenhet på banen og i hverdagen.

Hver økt vil være effektiv og du vil få en variert og intensiv treningsøkt på 20-25 minutter. Du vil lære oppvarmingsøvelser og uttøyningsøvelser som hjelper deg med å forbedre fleksibiliteten på viktige områder.

Timen har et maksimalt antall personer på 8 per gang. Man jobber mellom 30-60 sekunder per øvelse med hvileperioder på 15-30 sekunder for å holde pulsen oppe.

Fordeler med Bootcamp:

  • Økt styrke
  • Forbedret utholdenhet
  • Bedre fleksibilitet
  • Økt forståelse av de grunnleggende øvelsene

 

Basic Kettlebells

Å bruke kettlebells er en av mest effektive og funksjonelle treningsformene fordi man kan kombinere styrke og cardio gjennom mange av øvelsene på en effektiv måte.

Timen har et maksimalt antall personer på 4 per gang. Dette er for å sikre at hver person får nok tid og oppfølging til å lære teknikken.

Fordeler med denne timen:

  • Bedre holdning
  • Forbedret styrke og utholdenhet
  • God tid på teknikk og plasseffektive øvelser

 

Stretching and mobility (uttøyning og fleksibilitet)

Forbedre fleksibiliteten din gjennom uttøyning og øvelser som har en fordel for deg på tennisbanen. Vi vil fokusere på nøkkelområdene; ankler, hofter, rygg og skuldre for å forbedre holdningen og redusere eventuelle smerter.

Timen har et maksimalt antall personer på 8 per gang. Dette er for at hver og en skal ha nok tid til å lære riktig teknikk.

Fordeler med denne timen

  • Forbedret holdning
  • Økt fleksibilitet
  • Redusert sannsynlighet for skader

 

For individuelt treningsprogram – kontakt Philip direkte for en PT time

Telefon 985 45 599 eller mail pquilterpt@gmail.com

 

Basic Lifts

I denne timen vil vi se nærmere på de grunnleggende øvelsene du kan bruke på trimrommet, og i tillegg bruke Barebells og Dumbbells. Øvelsene du lærer her kan du bruke til å forbedre din styrke, kraft og til og med utholdenhet! Eksempler på noen av øvelsene vi bruker er squats, deadlifts, benkpress og «militærpress».

Fordeler med denne timen

  • Økt forståelse av de grunnleggende øvelsene
  • Bedre teknikk på de grunnleggende øvelsene
  • Bidrar til å variere din nåværende treningsrutine

 

Treningsprogram

I løpet av denne timen diskuterer vi hvordan du kan lage ditt eget treningsprogram, basert på dine behov. I tillegg til å lage et treningsprogram basert på dine behov, lærer man hvordan man kan bygge opp programmet med et varierende system, slik at du aldri vil kjede deg.

I løpet av denne timen vil vi se på

  • Hva du foretrekker og ikke foretrekker
  • Hvordan du beveger deg, og hvordan vi evt kan forbedre dette
  • Teknikk på de grunnleggende øvelsene
  • Hvordan sette sammen øvelser til et variert program